pomieszczenia socjalne

Odpowiednie wykończenie pomieszczeń biurowych i socjalnych

Chodząc do pracy, pracownik powinien czuć się w niej przede wszystkim bezpiecznie i komfortowo. W pracy często spędza on większość dnia, dlatego pomieszczenia, w którym wykonuje zadania, powinny zawierać niezbędne wyposażenie oraz być odpowiednio przystosowane do potrzeb pracowników. Co więc jest potrzebne, by czuć się w pracy komfortowo? Odpowiedź znajdziecie w poniższym artykule!

Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa

Pomieszczenia biurowe powinny być wyposażone adekwatnie do wykonywanego zawodu, nie powinno również zabraknąć miejsca na odpoczynek, którego rolę pełni pomieszczenie socjalne. Podstawowym warunkiem do spełnienia przy zakładaniu przedsiębiorstwa jest przestrzeganie zasad BHP w środowisku pracy – biuro musi być dostosowane do panujących zasad bezpieczeństwa. Przepisy na ten temat zawarte są w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy z 26 września 1997 r.

Pracodawca jest zobligowany do zapewnienia pracownikom odpowiednich warunków w miejscu pracy. Należy zwrócić szczególną uwagę, aby w pomieszczeniu była odpowiednia temperatura i prawidłowa cyrkulacja powietrza. Ważnym aspektem jest również zabezpieczenie przed wilgocią i różnymi czynnikami drażniącymi, takimi jak substancje chemiczne, hałas czy nadmierne nasłonecznienie.

Pomieszczenia biurowe

Ważnym aspektem jest oświetlenie (naturalne i sztuczne). Lampy w pomieszczeniach biurowych powinny być tak skonstruowane, aby mogły zapobiegać skraplaniu się pary wodnej. Zgodnie z polską normą światło powinno padać na cały obszar pracowniczy. Oprócz światła, ważny jest również montaż rolet zabezpieczających przed promieniami słonecznymi, które mogą wpływać negatywnie na komfort w trakcie pracy.

Biuro należy wyposażyć w niezbędne sprzęty zabezpieczające, takie jak gaśnica czy apteczka. W niektórych pomieszczeniach można również skorzystać z defibrylatora. Temperatura nie powinna być niższa niż 18 stopni Celsjusza, a ponadto konieczne jest zapewnienie odpowiedniej wentylacji na przestrzeni biura. Pomieszczenia powinny zawierać również odpowiednio przystosowane drzwi, np. z powłoką wygłuszającą dźwięk. W dużych korporacjach biura często znajdują się na różnych piętrach, więc warto zadbać o odpowiednie schody i poręcze, które zagwarantują bezpieczeństwo w trakcie przemieszczania się.

powierzchnie biurowe

Pomieszczenia socjalne

Pomieszczenia socjalne służą przede wszystkim do odpoczynku od pracy, stanowiąc główny filar komfortu każdego pracownika. Pracodawca zobowiązany jest do zapewnienia każdemu zatrudnionemu dostęp do środków higieny osobistej. Każdy pracownik powinien mieć wyznaczone miejsce, w którym może pozostawić swoje ubrania robocze i prywatne w higienicznych warunkach. Dużo pomieszczeń socjalnych zawiera również lodówki, mikrofale oraz przybory kuchenne, co dodatkowo zwiększa komfort w biurze.

Wygląd to nie wszystko

Pomieszczenia biurowe i socjalne powinny być wykończone zgodnie z obowiązującymi standardami, biorąc również pod uwagę wykonywane przez zatrudnionych zadania. Wygląd to nie wszystko – najważniejsze jest to, aby pracownik mógł czuć się bezpiecznie podczas wykonywanej pracy. Jeśli masz w planach założenie biura i zależy Ci na jego odpowiednim przystosowaniu, chętnie Ci w tym pomożemy. Zapraszamy do kontaktu już dziś!

Leave A Comment